Adjutem l'arxiu de la resposta del Cap de Gabinet de Gestió del President
jueves, 26 de marzo de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Blog creat per parlar dels problemes de Rodalies Renfe Podeu fer aportacions o comentaris a www.sempretardrenfe.gmail.com
3 comentarios:
hola,
També sóc un usuari de la linía Figueres-Girona-Barcelona. Com molts altres també n'estic fins als nassos de la pèrdua de qualitat de servei.
Fa temps que hi vaig pensant, però crec:
- Els directius de Renfe són concients de la pèrdua de qualitat del servei: coneixen bé els augments de tarifes que s'apliquen i els increments d'horaris.
- Si fins ara Renfe no ha fet cas de les peticions i queixes que se li ha fet arribar és perquè saben que ténen la paella pel mànec: no perdran clients (no ténen competència) i saben que ningú els pot pressionar per a les demandes.
Està clar que el fet de presentar queixes només ha servit per mostrar que saben generar excuses (per exemple, diuen que no es pot modificar el preu del bitllet pel tema de les obres del TGV però (reclamacions d'usuaris de renfe), la ministra no va fer que el servei de rodalies fos grauit quan hi va haver el esborrancs per l'arribada del TGV a Barcelona?)
Crec que el que s'hauria de fer és no presentar més queixes a les institucions autonòmiques i/o estals i presentar les queixes a la comissió de la competència d'Europa. No sóc advocat i no sé si té moltes competències o no en tranport public però almenys s'esmenta el transport en les seves funcions (http://ec.europa.eu/staffdir/plsql/gsys_www.branch?pLang=EN&pId=331&pDisplayAll=0).
No se si el cas actual aplicaria o no però crec que si una empresa de transport pot augmentar els preus com ha fet i el temps de trajecte sense perdre clients, es que es deu trobar en una situació de monopoli. Generalment els monopolis, si no es poden eliminar s'acaben regulant (un exemple clar és el cas de telefònica que la CMT li fixa costos de conexió amb altres operadors).
Crec que per als usuaris, que la renfe hagi de donar explicacions de la seva política, o que renfe es vegi obligada a passar la pilota a Adif per la manca d'infraestructures,.... no crec que li faci cap gràcia.
Què en penses?
Joaquim Duran
Moltes gràcies.
Demà hi ha vaga a RENFE perquè el col.lectiu de treballadors no està d'acord amb que Rodalies passi a ser gestionada per la Generalitat.
No és la vaga d'un col.lectiu de treballadors amb problemes laborals, sinó la vaga d'un col.lectiu de privilegiats que lluita per mantenir els seus privilegis davant la societat a la que presta els seus serveis.
També e spodría fer una lectura política...
La qüestió és: què hem de fer els usuaris davant aquesta vaga? Crec que hem de manifestar el nostre desacord i pensar en algun tipus de protesta. Llàstima que ja no queda temps...
zelo intiresno, hvala
Publicar un comentario